Menue
200401 DET Teasergrafiken Corona FAQs 1449x769px NL3

Veelgestelde vragen over Corona virus

Beste Dethleffs klanten,

plotseling kan alles ineens anders zijn. Niemand had zes weken geleden geloofd dat bijna ons hele privé- en werkleven door een virus tot stilstand zou komen. Er zijn dingen gebeurd die we op deze schaal nooit voor mogelijk hadden gehouden. Het is zelden zo belangrijk geweest dat we nu allemaal verbonden blijven met elkaar, alleen samen kunnen wij deze situatie doorstaan.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en moeten voor elkaar zorgen - ook als dat betekent dat we onszelf een beperking moeten opleggen in zowel ons privé- als ook in onze werksituatie. Vergeet niet dat we dit om verschillende goede redenen doen: voor onszelf, voor onze dierbaren en om onze medemensen te beschermen, om de verspreiding van het coronavirus zo min mogelijk kans te geven en uiteindelijk onze vrijheid terug te winnen.

Kachel schmal rechts wowa

Zo'n ongekende situatie vraagt om buitengewone maatregelen die ook wij als Dethleffs moeten nemen. Het beschermen van onze werknemers is een topprioriteit, omdat gezondheid één van de grootste goederen is die we hebben, die we absoluut niet in gevaar willen brengen. Daarom is de productie inmiddels stopgezet tot 2e Paasdag.

U heeft ongetwijfeld vragen over hoe nu verder. Of u nu al een Dethleffs rijdt, een nieuw voertuig heeft gekocht of er een heeft besteld, of geïnteresseerd bent in ons product, wij staan altijd voor u klaar en zullen proberen uw vragen te beantwoorden!

Ook in deze roerige tijden tonen alle Dethleffs-medewerkers een buitengewoon sterke teamgeest om u in de huidige situatie zo goed mogelijk te adviseren en bij te staan.

Hieronder vindt u onze antwoorden op veelgestelde vragen over het Corona virus. We streven ernaar om alle informatie op deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Vanzelfsprekend kunt u hier niet de allerlaatste informatie vinden vanwege de dagelijks veranderende situatie. Staat uw vraag er niet bij, stuur ons dan een e-mail of neem contact op met uw dealer.

Wij wensen u en uw gezin veel sterkte en gezondheid toe. Laten we samen vooruit kijken en samen deze ingrijpende tijd doorstaan!

De laatste informatie over de ontwikkeling van het Corona virus is te vinden op de website van het RIVM (of voor Duitsland: Robert Koch Institute.)

FAQ´s over het Corona virus

+ Welke maatregelen neemt Dethleffs met betrekking tot het coronavirus?

We volgen al weken de algemeen bekende hygiëneregels en volgen alle instructies van onze bedrijfsarts strikt op. Organisatorisch en met vooruitziende blik hebben we ons sinds begin maart op de best mogelijke manier voorbereid op de situatie en hebben we onze eigen corona-vraagbaakteam opgericht. Nieuwe regelgeving, risicogebieden en beschermingsmaatregelen worden dagelijks bekeken en waar nodig aangepast.

Iedere werknemer die in een risicogebied is geweest of contact heeft gehad met een Corona patiënt, moet verplicht thuis 14 dagen in quarantaine gaan. Werknemers met symptomen als keelpijn, loopneus, pijn in het lichaam of zelfs koorts mogen niet komen werken. Ons kantoorpersoneel werkt,  - voor zover de activiteit dit toelaat - vanuit huis en onze reisactiviteiten zijn stopgezet.

De toegang van externe bezoekers of partners tot het bedrijf is sterk verminderd en gereguleerd.

Leveranciers, transporteurs en vrachtwagens zijn onderworpen aan strikte voorzorgsmaatregelen voordat toegang tot de fabriek mogelijk is.

We hebben onze productie voorlopig stilgelegd tot 14 april. We zullen de sluitingstijd gebruiken om onze werkplekken op de best mogelijke manier voor te bereiden om te werken in overeenstemming met de relevante hygiëne- en afstandsregels, omdat we ervan uit moeten gaan dat het thema Corona ons nog zeker meerdere maanden zal begeleiden.

+ Zullen er knelpunten m.b.t. de levertijden knelpunten ontstaan?

Ja. Om onze werknemers te beschermen en ook vanwege de gevolgen van de corona-crisis voor leveranciers en logistieke ketens, hebben we in Isny de productie van onze voertuigen opgeschort tot na Pasen. We hebben besloten deze stap te zetten omdat we onszelf enerzijds verantwoordelijk achten voor de gezondheid van ons personeel en vanwege de beslissingen die de overheid ons heeft opgelegd. Uiteraard dragen ook wij ons steentje bij om elk risico te vermijden. Aan de andere kant willen wij u ook de levering van onze producten waarborgen.

+ Ik heb een voertuig besteld - kan de leveringsdatum worden gerealiseerd?

Door de huidige situatie en het niet meer kunnen leveren van bepaalde onderdelen door onze toeleveranciers kunnen inderdaad  leveringsvertragingen optreden, wat ons zeer spijt. Maar natuurlijk doen we onze uiterste best om deze zo veel mogelijk te beperken. Maar ook hier staat de gezondheid van onze medewerkers voorop. Neem bij vragen over de leverdatum direct contact op met uw dealer. Maar ook hier een groot verzoek aan u van ons, houd u er rekening mee, dat ook onze dealers alleen mogen handelen binnen het kader van de toegestane maatregelen. Ook hier kunnen dus vertragingen optreden bij het beantwoorden van uw vragen. Als uw verwachte leverdatum voor mei stond gepland, vragen we u af te wachten hoe de situatie zich ontwikkelt, wij hopen dat onze dealers mogelijk weer (volledig) gaan werken.

+ Zijn alle afdelingen bij Dethleffs gesloten tot na Pasen?

Alle productielijnen en alle bij de productie betrokken afdelingen worden getroffen door de sluiting. Het servicecentrum voor dealers en eindklanten blijft open, maar wel met een noodbezetting. Houd er rekening mee dat er vertragingen kunnen optreden bij het beantwoorden van e-mails omdat we met een beperkt team werken. Alle medewerkers doen hun uiterste best om u te helpen.

+ Hoe weet ik wanneer mijn caravan of camper wordt afgeleverd?

U wordt door uw dealer geïnformeerd, wacht dat bericht s.v.p. af.

+ De jaarlijkse waterdichtheidscontrole moet worden uitgevoerd. Hoe pak ik dit aan?

Om de 6-jarige Dethleffs-waterdichtheidsgarantie te ontvangen, zijn jaarlijkse dichtheidscontroles vereist. Deze kunnen uitsluitend worden uitgevoerd door een erkend Dethleffs dealer binnen een periode van +/- 6 maanden vanaf de eerste registratie. Vraag hier bij uw dealer na de mogelijkheden. Als de huidige situatie in juli niet is verbeterd, zal Dethleffs uitgebreide maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat uw garantie blijft bestaan. In dit geval wordt u hierover geïnformeerd.

+ Is de werkplaats in Isny nog open?

Ja, de werkplaats is nog open en we staan zoals gewoonlijk met het hele team voor u klaar. Let op: zij werken alleen op afspraak. Neem voor vertrek wel contact met ons op in het servicecentrum! De collega's daar beslissen of uw reparatie kan worden ingepland. (crisisgebiedcontrole).

+ Zijn er nog fabrieksrondleidingen?

Nee. Vanwege de huidige situatie hebben we dit in eerste instantie opgeschort. We zullen u op onze homepage informeren zodra u weer een afspraak met ons kunt maken. Wij vragen uw begrip dat wij hier momenteel geen gedetailleerde informatie over kunnen geven.

+ Is de showroom van Dethleffs gewoon geopend?

Nee. De showroom in Isny is tot 20 april 2020 gesloten. Vervolgens wordt, afhankelijk van de ontwikkeling van de huidige situatie, een nieuwe beslissing genomen of het open gaat of gesloten blijft. Verdere informatie zal beschikbaar zijn op de homepage.

+ Vindt de Caravan Salon in Düsseldorf plaats zoals gewoonlijk?

Op dit moment is hier bij ons nog niets over bekend. Dit is geen beslissing die wij nemen, maar door de beursorganisatie Düsseldorf. Maar op dit moment gaan alle fabrikanten ervan uit dat het op de geplande datum zal plaatsvinden.

+ Op welke beurzen is Dethleffs dit jaar vertegenwoordigd?

Het beursseizoen begint pas in augustus. Vanwege de huidige situatie kunnen we helaas geen specifieke informatie verstrekken.

We hopen u zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd. Neem anders contact op via het contactformulier of raadpleeg uw dealer. En blijf vooral gezond,

Uw Dethleffs Team