Als Dethleffs een Camper Van maakt, kun je vertrouwen op de kwaliteit, de sfeer en de doordachte oplossingen. Want onze ontwerpers zijn dagelijks met kamperen bezig en weten daarom precies wat je nodig hebt.
Hoogwaardige stoffen, smaakvolle kleurcombinaties en een solide afwerking maken de Globetrail tot een echte Dethleffs.
In het podest van de zitgroep bevinden zich twee praktische vloervakken. De spot onder de dakplank is binnen de lichtrail variabel verstelbaar of ook volledig verplaatsbaar. Zo kan geconcentreerd licht precies daarheen worden gebracht waar het op dat moment nodig is.
COS
In de interieurvariant SCANDI kiest de Globetrail voor een kleurmix van witte, grijze en antraciete oppervlakken.
Voor wie met drie of vier personen reist, is de optie "Draaiplateau voor tafeluitbreiding" interessant. Deze verbergt zich onder het tafelblad en kan indien nodig worden uitgedraaid. Zo creëert het niet alleen meer ruimte, maar ook een verbinding met de passagiersstoel.
De afbeelding toont de optie "Cabine uitbouw met panoramavenster"
SCANDI
De bovenkasten bieden veel plaats voor bagage
Ook onderweg wil je niet aan comfort inboeten. Een comfortabel, royaal bed van hoogwaardige materialen zorgt voor een verkwikkende rust.
Het dwars ingebouwde tweepersoonsbed maakt een compacte voertuiglengte mogelijk. Voor het vervoer van grote voorwerpen kan het gedeeltelijk worden opgeklapt. Het opstapluik bij de bedingang kan eenvoudig worden verwijderd. Lange voorwerpen kunnen dan tot aan de cabine worden doorgeladen.
Een aangename sfeer in de avond wordt gecreëerd door de indirecte verlichting (optie) boven de bovenkasten. De binnen de rails flexibel verplaatsbare spots zorgen daarentegen voor geconcentreerd licht waar het nodig is – bijvoorbeeld om te lezen.
De lengtebedden bieden een bijzonder grote ligoppervlakte. Een belangrijk argument voor velen die 's nachts opstaan zonder de ander wakker te maken bij eenpersoonsbedden een probleem vinden.
Onder het linker bed (bestuurderszijde) is er een grote opbergruimte en daarnaast een kast met kledingstang, zodat jassen, jurkjes en overhemden kreukvrij vervoerd kunnen worden.
Voor het vervoer van grote voorwerpen of voor een goede toegang tot het achtergebied kan het bed worden opgeklapt. En omdat het opstapluik in het voorste gedeelte eenvoudig kan worden verwijderd voor het opbergen van zeer lange voorwerpen, verandert de Globetrail snel in een transporter.
In totaal is er onder de eenpersoonsbedden meer opbergruimte dan onder een tweepersoonsbed.
Wat ben jij? Team eenpersoonsbedden of team ligweide?
Een groot voordeel van eenpersoonsbedden is de gemakkelijke instap. Dit komt onder andere doordat de bedden aan het voeteneinde taps toelopen, waardoor ze smaller worden. Dit voordeel is echter ook een nadeel voor team ligweide, dat een zo groot mogelijke slaapruimte wil.
De oplossing: het flexibele middendeel! Als elke vierkante centimeter slaapruimte nodig is omdat kinderen, kleinkinderen of de hond lekker in bed willen liggen, kun je het middendeel gewoon inschuiven. En als team eenpersoonsbedden de voorkeur hebben, laat het middendeel dan thuis.
Trouwens: Ook met het middendeel uitgeschoven is instappen eenvoudig, omdat de scheidingswand met het opklapbare opstapje ook aan de voorkant kan worden ingeschoven.
Hefbed met extra veel opbergruimte achterin (optimaal voor fietsen of hondenboxen)
Plaats voor een tweede etage en vier slaapplaatsen
Bedombouw van de zitgroep naar een extra slaapmogelijkheid
De hoogwaardige, dikke koudschuimmatrassen vormen de eerste stap naar een goede nachtrust. De tweede stap zijn de flexibele schotelveren waarop de matrassen rusten. Dankzij de vele individuele steunpunten, die elk extreem elastisch reageren op verschillende drukpunten, worden alle lichaamscontouren optimaal ondersteund.
En niet te vergeten de uitstekende ventilatie die hierdoor ontstaat, wat zorgt voor een gezond slaapklimaat.
Standaard is de toegang tot de bedden bereikbaar via een inklapbaar trede in de verplaatsbare scheidingswand. Afhankelijk van uw wensen kan de scheidingswand verder naar voren of naar achteren worden geplaatst, of zelfs helemaal worden verwijderd.
De trede kan worden weggeklapt als deze overdag in de weg zou zitten.
Optioneel kan een trap met twee treden worden besteld. Dit maakt de toegang tot de eenpersoonsbedden nog gemakkelijker.
Een praktisch bijkomend voordeel: de treden bieden ook handige opbergruimte.
Elke kampeerder heeft zijn eigen gewoontes. Dat weten we bij Dethleffs uit eigen ervaring. Daarom is er bij ons niet één badkamer, maar heb je – afhankelijk van de indeling – keuze uit diverse badkamerconcepten. Van compact tot ruim. Van eenvoudig tot luxe. Helemaal zoals je zelf wilt.
Compacte badkamer: enorm ruimtegevoel door slimme indeling en veel plaats om te douchen. Beschikbaar voor: 600 DK, 640 EK
Draaibare badkamer: De speciaal gevormde draaibare wand biedt extra plaats bij het douchen, zonder dat er ruimte wordt ingenomen bij de wastafel. Beschikbaar voor: 600 DS, 640 ES
Draaibare badkamer: de ruime badkamer met draaibare wand valt op door de enorme bewegingsvrijheid bij het douchen. Beschikbaar voor: 600 DS, 640 ES
Ruime badkamer: woonruimte heeft dubbele functie en wordt ook een ruime badkamer. Afhankelijk van de indeling met mooie, vaste wastafel of met variabele, draaibare wastafel. Variant 3.1 beschikbaar voor: 540 DR, 600 ER
... door de half gesloten rolluikdeur.
Afhankelijk van de indeling is er ofwel een elegante vaste wastafel (afb.) of met variabele, draaibare wastafel geïnstalleerd.
De keukens in de Globetrail zijn altijd volledig uitgerust met een gasfornuis, spoelbak, warmwatervoorziening en voldoende opberg- en legmogelijkheden.
Er zijn altijd elektrische compressorkoelkasten geïnstalleerd! Compressortechnologie heeft als voordeel dat de koelkast zeer snel koelt. Zelfs bij hoge buitentemperaturen of wanneer het voertuig licht gekanteld is, behoudt de koelkast betrouwbaar de ingestelde bedrijfstemperatuur.
Ruime compressorkoelkast (84 l incl. vriesvak van 6 l) op ergonomische, goed toegankelijke hoogte. Voor meer comfort biedt de keuken een uitbreidbaar, opklapbaar werkblad. Indelingen: 600 DR, 640 ER, 640 HR
Koken (bijna) net als thuis. Ruimte en oppervlakte optimaal benut. De grote koelkast is dankzij een deur met een openingshoek van 180° zowel van buiten als van binnen goed bereikbaar. Indelingen: 540 DR, 600 DK, 600 DS, 600 ER, 640 EK, 640 ES
Een bijzondere blikvanger in de avond is de verlichte grafische weergave van de keukenachterwand
Dankzij ons innovatieve hefdak breid je de woonruimte uit met een extra slaapkamer op de eerste verdieping – met een adembenemend panoramisch uitzicht.
Het tentmechanisme van het hefdak biedt verschillende verduisteringsmogelijkheden: van volledig gesloten tot open cabrioversie.
Ook dat is mogelijk: onbeperkt zicht op de sterrenhemel en toch volledig beschermd dankzij een fijn muggengaas, waardoor de koele avondlucht kan binnenstromen.
Beter slapen! De hoogwaardige koudschuimmatras van 6 cm dik is maar liefst 209 × 143 cm groot. Als ondervering dienen optimaal geplaatste latten van echt hout, die bovendien voor ventilatie onder de matras zorgen.
Hefbed met extra bed biedt voldoende slaapplaatsen voor het hele gezin. (640 HR)
Brandstof Diesel
6 versnellingen
Bij de aankoop van een camper, camper van of urban vehicle (hierna: camper) is het bijzonder belangrijk de juiste indeling en een aantrekkelijk design te kiezen. Daarnaast speelt ook het gewicht een essentiële rol. Familie, vrienden, optionele uitrusting, accessoires en bagage – er moet plaats zijn voor alles en iedereen. Tevens zijn er wettelijke en technische grenzen m.b.t. de configuratie en de belading. Elke camper is ontworpen voor een bepaald gewicht, dat tijdens het rijden niet mag worden overschreden. Kopers van een camper vragen zich dan ook af: hoe moet ik mijn voertuig configureren zodat het plaats biedt aan passagiers, bagage en accessoires naargelang mijn behoeften zonder dat het voertuig dit maximumgewicht overschrijdt? Om deze keuze voor u te vergemakkelijken, geven wij u hieronder een aantal tips die bijzonder belangrijk zijn bij de keuze van uw voertuig uit ons aanbod:
1. Het technisch toelaatbare maximumgewicht…
… is een door de fabrikant vastgestelde waarde die het voertuig niet mag overschrijden. Dethleffs specificeert een bovengrens voor het voertuig op basis van de indeling, die van indeling tot indeling kan verschillen (bijv. 3.500 kg, 4.400 kg). U vindt de betreffende informatie voor elke indeling in de technische gegevens.
![]()
2. De massa in rijklare toestand…
… ... omvat - simpel uitgedrukt - het basisvoertuig met standaarduitrusting plus een vastgesteld gewicht van 75 kg voor de bestuurder. Het is wettelijk toegestaan en mogelijk dat het gewicht van uw voertuig in rijklare toestand afwijkt van de nominale waarde die in de verkoopdocumenten staat vermeld. De toegestane afwijking bedraagt ± 5 %. Het toelaatbare bereik in kilo's staat tussen haakjes na de massa in rijklare toestand. Om u volledige transparantie te bieden m.b.t. mogelijke gewichtsafwijkingen, weegt Dethleffs elk voertuig aan het einde van de productielijn en informeert uw dealer over het weegresultaat van uw voertuig voor verzending aan u.
Voor een gedetailleerde uitleg van de massa in rijklare toestand, zie het hoofdstuk “Juridische informatie”.
3. Het toegestane aantal zitplaatsen (inclusief bestuurder)…
… wordt door de fabrikant vastgesteld in de zogenaamde typegoedkeuringsprocedure. Dit resulteert in het zogenaamde massa van de passagiers. Hiervoor wordt een vastgesteld gewicht van 75 kg per passagier (zonder bestuurder) berekend.
Voor een gedetailleerde uitleg van het massa van de passagiers, zie het hoofdstuk “Juridische informatie".
![]()
4. De door de fabrikant opgegeven massa voor optionele uitrusting…
… is een door Dethleffs per indeling vastgestelde waarde voor het maximumgewicht aan optionele uitrusting die kan worden besteld. Deze beperking is bedoeld om ervoor te zorgen dat de minimale nuttige massa, d.w.z. de wettelijk voorgeschreven vrij gewicht voor bagage en achteraf gemonteerde accessoires, feitelijk beschikbaar is voor de nuttige massa van de door Dethleffs geleverde voertuigen. Indien in uitzonderlijke gevallen uit de weging aan het einde van de productielijn toch blijkt dat de werkelijke nuttige massa door een toelaatbare gewichtsafwijking onder de minimale nuttige massa ligt, zullen wij samen met uw dealer en u nagaan of bv. gewichtsverhoging mogelijk is, of het aantal zitplaatsen moeten verminderen of optionele uitrusting moeten verwijderen, voordat wij het voertuig afleveren.
Een gedetailleerde uitleg van de effecten van de tolerantie op de minimale nuttige massa en de nuttige massa is te vinden in het hoofdstuk “Juridische informatie”.
![]()
5. Het extra gewicht van de optionele uitrusting en de pakketten…
... verhoogt het feitelijke gewicht van het voertuig (= massa in rijklare toestand plus geselecteerde optionele uitrusting) en vermindert de nuttige massa. De aangegeven waarde geeft het extra gewicht aan in vergelijking met de standaarduitrusting van de respectieve indeling. Het totale gewicht van de geselecteerde pakketten en de optionele uitrusting mag de door de fabrikant gespecificeerde gewicht van de optionele uitrusting niet overschrijden.